Unge i eliteidrætten
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Når går idrætt fra leg til alvor?

Go down

Når går idrætt fra leg til alvor? Empty Når går idrætt fra leg til alvor?

Indlæg  Admin Ons Nov 28, 2007 2:32 pm

Esbjerg var først i Danmark med at tilbyde eliteidrætsklasser på folkeskolenivå, og hadde dette allerede fra 2005/2006. LINK

Nu er slike klasser tilgjengelig også andre steder, og flere kommuner er på vej. Århus vil f.eks. ha eliteidrætsklasser klar fra neste år. LINK

Er det for tidligt at dyrke elitesport på folkeskolerne, eller er dette helt i orden? Hvornår bør idrætten gå fra leg til profesjonell idrett?

Admin
Admin

Antal indlæg : 6
Registration date : 28/11/07

https://ungsport.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Når går idrætt fra leg til alvor? Empty Leg eller alvor?

Indlæg  Simon Mi Tirs Dec 04, 2007 7:00 pm

Jeg synes det er svært at sætte et præcis tidspunkt for hvornår det er leg eller alvor.
Det er meget individuelt hvornår og i hvilken situation man er klar til at vælge sport frem for andre ting.

For mit vedkomne blev det rigtig alvor sidste år, da jeg begyndte at få økonomisk støtte. Det at der bliver sat penge på en af andre end ens forældre giver gamet en anden vinkel - der kommer forventninger og pres på. Men det er også der de helt store muligheder kommer.

Alvor eller leg? Det spørgsmål bliver min makker og jeg tit stillet, og vi har det sådan, at for at vi kan blive de bedste skal det være sjovt/en leg! Så vi har indrettet vores træning på den måde, at den alvorlige og seriøse træning er som en sjov leg for os. Jeg tror personligt det er på den måde man når længst. Man kan ikke dyrke en sport hvis man ikke synes det er sjovt.

Simon Michaelsen - SimonMichaelsen@hotmail.com

Simon Mi
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum